torsdag 6. august 2009

Jakbloggen Min


Jeg bestemte meg for å dra i gang en jaktblogg. Mest av alt for å få tiden fram mot hjortejakten til å løpe litt fortere. Samtidig ville jeg "fyre" meg opp med å legge inn noen bilder, og kanskje noen historier fra tidligere jaktopplevelser.

På Tirsdag var jeg nede på skytebanen og tok de avgjørende skuddene for å kunne delta på årets hjortejak. Jeg syntes egentlig at det er litt lite med bare 30 skudd i skuldra før man har lov til å skyte opp. Derfor pleier jeg og jaktkompisen min å dra ned på forsommeren i tillegg.

I år har jeg også drasset rundt med salogriflen og trent litt sammen med ungene mine. Det er alltid like gøy.


Jeg driver også med rypejakt, der har blitt lite tid til trening med haglen i det siste, men på Hardangervidda skal jeg uansett. Jeg får trene litt intensivt de siste ukene.

I år blir det litt anderledes, det går rykter om jaktstart på vårt terreng 10 sept. Da drar 2 i jaktlaget "matglad" til fjells. Men meg og Mr.Pettersen drar til Gulen for å legge ned 2 hjort FØR vi drar til fjells. Vi vil da komme ned fra fjellet ganske sliten tenker jeg.


Med meg til fjells i år skal jeg ha rekrutten Canis på vel 1 år. Det er en Gordon Setter. Han ser ut som å ha det som trengs, men jeg regner dette året som opplæring. Faren hans Sting var en meget habil jeger og vi hadde mangen fine dager på vidda før han gikk over til de evige jaktmarker i januar. Jeg har prøvd å telle etter hvor mange fulg han tok, men måtte konkludere med at det var mange. Det dårligste året hadde vi 13 første uken.
Bildet over er fra rypejakten 2007, da være var som verst og det bare ble 13.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar