fredag 21. august 2009

Båndtvang


20/8 er det endelig slutt på båndtvangen for hunder, og jeg kan for alvor få opp kondisen på Gordon Setteren min. Skal si han var glad når han kunne "spinne" villt rundt i skogen i dag.

Nå ligger den som et slakt i stuen. Det er deilig å se en trøtt hund.

Samtidig er også andejakten startet. Jeg får ta en titt om det er noen utenfor flytebryggen i morgen :-).

For noen år siden knallet jeg noen fra bryggekanten og fikk naboen med meg til å ta noen flere. Her skal jeg ikke nevne navn, men du verden. Ikke visste jeg at han var SÅ fyllasjuk. Når dunsten av "ny-sløyet" and nådde nesebordene så var virkningen total. Aldri hadde jeg hørt noen rope så høyt på elgen.
Bildet over er fra samme året, med da var det Canadagåsen som fikk hagl nr.2 i seg. 3 på rappen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar